HTML

gambini

Friss topikok

  • Mézes: Kedves András! Sajnálom, hogy kizártak. De ez a blog már halott. Nekrológot írhatsz,ha gondolod. ... (2008.08.26. 18:39) MIT KÍVÁN A MAGYAR NEMZET?
  • BlackSheep89: Én is ránéztem. Tényleg van egy kis hatása. :-) (2008.07.22. 12:19) Blogajánló
  • Lola: hm... Én láttam szentem. Kibaszott jó film.!!! (2007.07.01. 20:57) 23
  • bodzasfanta: Na tudom, hogy nem válaszoltam. Bocs. Meg inkább itt írok, hogy gyűljenek a kommentek :P Nem tudom... (2007.05.30. 22:45) Jimi a mikulás
  • bodzasfanta: Örülök, hogy újra aktív vagy!! :-) (2007.05.23. 18:50) Bicikli, police, szuszogás, fákk

Linkblog

Volver

2007.06.06. 13:12 Gambini

 

Fellini meg Kusturica filmeket azért jó nézni, mert rájövünk arra, hogy az élet nem más, mint egy nagy, testhez simuló babzsák fotel. Tarr Bélánál megmutatja, hogy a film mégiscsak művészet s ott aztán minden képnek jelentősége van, főképp azért, mert egy kép akár félóráig is eltarthat.

Almodóvart meg azért szeretem nagyon, mert rájövök a filmjeim után, hogy nekem végülis milyen csodás életem van: nem erőszakoltak még meg miközben kómában feküdtem, nem kerültem tolókocsiba egy baleset után, anyám sem kurva, sem transzvesztita, sem munkanélküli. Süt a nap!

Tegnap előtt néztem meg az új filmjét a Volvert. Sokkal jobban tetszett, mint a szerintem vontatott Mindent anyámról. Beszélj hozzá-t viszont nem üti meg, vagy talán, vagy nem is tudom..áhhh.. mindkettő után segítség kellett, hogy felálljak.

A sztori a következő: Raimunda (Penélope Cruz) egy fiatal, keményen dolgozó édesanya, annyira nem néz ki jól, mint P.Cruz, de igyekszik. Van egy lánya és egy férje. A férjét később megöli, mert amíg nem volt otthon meg akarta erőszakolni a saját lányát, aztán persze kiderül, hogy nem ő volt az igazi apa, na akkor ki?                                   Raimundának van egy húga, Sole, akit elhagyott a férje és egy illegális (hhúúúú) fodrászüzletet üzemeltet egy bérlakásban.                                                            Paula nénike az, akinek nem sok szerepe van: 10 perc után meghal. Sole és Raimunda nénikéje teljesen szenilis volt már, azt képzelte, hogy a két lány anyja, a saját testvére, Irine nem halt meg négy évvel ezelőtt egy tűzvészben, hanem mindennap találkozik vele. Agustina, a család régi barátja, a nénike mellett lakik, és szerinte meghalt, csak visszajött Irine a túlvilágról, hogy rendbe rakja azokat a dolgokat, melyeket nem tudott az élete folyamán. Agustina anyja is a tűzeset napján tűnt el. Később, a film folyamán ő rákos lesz.

Na, ránk tényleg süt a nap, mi?

A film persze meg van áldva gyönyörű képi világgal, a zene is nagyon üt, Penélopenak meg ilyen leharcoltan is  van kisugárzása. Almodóvar megint nagyot alkotott, a társadalom és a lét peremén élő emberek összekuszálják a szálakat: az igazság szövőszéke meg két óra alatt rendbe teszi mindezt, vagy nem? Tessék megnézni!

Szólj hozzá!

Címkék: film almodovar volver

A bejegyzés trackback címe:

https://montt.blog.hu/api/trackback/id/tr6093701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása